سراسر فضای سه گانـه حمام وکیل بـه آرایـه هـا و نگاره هایآدرس مسجد توفیق مشهد تزئینی که به طریق آهک بری و به صورت الوان با رنگ های آبیرنگ و صورتی اجرا شده اند، مزین است.
طرح های زیبای حمام وکیل شیراز که با کمال اعتنا صورت گرفته اند منسوب به آقا راستگو و میرزا لطفعلـی صـورتگر شیرازی می باشد، و هر چنـد کـه شـیوه آهک بری از دروهی صفوی رایج گردیدهاست، اما به دلیل تنوع آیتم و نقوش تزیینی به کار رفته در این خزینه، یککدام از نمونه های پررنگ آن به حساب میآید.
فضای بسیار عظیم بینه حمام وکیل، که از نظر زیبایی از نمونه های منحصر معماری محسوب می شود، به طریق استادانه و زیبایی بوسیله پوشش های طاق و گنبد، با تزیینات زیبای کاربندی، مقرنس و گوشواره ها مسقف و گنبد بزرگ آجری آن بر روی هشت ستون و سنگی یک پارچه با دوران منشور ۵ ضلعی بنا گردیدهاست.
نگاره های تزئینی مشمول نقاشی رزرو مسجد توفیق مشهد های برگرفته از قصه های مذهبی، حماسی و اساطیری هستند و تنها بر روی بخش داخلی سقف سربینه حمـام اجـرا شـده انـد و آرایه های تزیینی در همگی قسمتهای حمام قابل مشاهده اند.
نگاره های تزیینی حمام وکیل شامل گروه ای از شانزده نگاره است که بر روی سطح داخلی گنبد مرکزی محلتعویضلباس ( بینه ) قرار گرفته اند. سیزده نقاشی از این مجموعه در حین قاجار و بعد از تعمیر این خزینه و با طریق ی نقاشی های مردمی و عامیانه ، که از اواسط مجال قاجار به بعـد رایـج شـد، بـه تصویر کشیده شده اند.
در لایه های زیرین این نگاره ها، نقش شماره مسجد توفیق مشهد های گلدان و گلهای اسلیم یمربوط به مجال ی زندیه قرار دارند و نمونه آنان در سه نگاره دیگر، که همچنـان بـه شـکل نقش گلدان مانده اند، قابل مشاهده میباشد.
نگاره های مجال ی قاجـار حـالـت روایی داشته و داستانهای آن ها از مذهب، سنت و باورهای مردم این دیار سرچشمه میگیرند و مشمول حکایاتی از قرآن مجید، شاهنامه، نظامی، عطار و جامی، میباشند و در آنان ترکیبی مردمی از طریق نقاشی بعد از ظهر فتحعلیشاه و ناصر الدین پادشاه مسجد طالقانی مشهد قاجار به چشم مسجد طالقانی مشهد می خورد.
سراسر فضای سه گانـه حمام وکیل بـه آرایـه هـا و نگاره هایآدرس مسجد توفیق مشهد تزئینی که به طریق آهک بری و به صورت الوان با رنگ های آبیرنگ و صورتی اجرا شده اند، مزین است.
طرح های زیبای حمام وکیل شیراز که با کمال اعتنا صورت گرفته اند منسوب به آقا راستگو و میرزا لطفعلـی صـورتگر شیرازی می باشد، و هر چنـد کـه شـیوه آهک بری از دروهی صفوی رایج گردیدهاست، اما به دلیل تنوع آیتم و نقوش تزیینی به کار رفته در این خزینه، یککدام از نمونه های پررنگ آن به حساب میآید.
فضای بسیار عظیم بینه حمام وکیل، که از نظر زیبایی از نمونه های منحصر معماری محسوب می شود، به طریق استادانه و زیبایی بوسیله پوشش های طاق و گنبد، با تزیینات زیبای کاربندی، مقرنس و گوشواره ها مسقف و گنبد بزرگ آجری آن بر روی هشت ستون و سنگی یک پارچه با دوران منشور ۵ ضلعی بنا گردیدهاست.
نگاره های تزئینی مشمول نقاشی رزرو مسجد توفیق مشهد های برگرفته از قصه های مذهبی، حماسی و اساطیری هستند و تنها بر روی بخش داخلی سقف سربینه حمـام اجـرا شـده انـد و آرایه های تزیینی در همگی قسمتهای حمام قابل مشاهده اند.
نگاره های تزیینی حمام وکیل شامل گروه ای از شانزده نگاره است که بر روی سطح داخلی گنبد مرکزی محلتعویضلباس ( بینه ) قرار گرفته اند. سیزده نقاشی از این مجموعه در حین قاجار و بعد از تعمیر این خزینه و با طریق ی نقاشی های مردمی و عامیانه ، که از اواسط مجال قاجار به بعـد رایـج شـد، بـه تصویر کشیده شده اند.
در لایه های زیرین این نگاره ها، نقش شماره مسجد توفیق مشهد های گلدان و گلهای اسلیم یمربوط به مجال ی زندیه قرار دارند و نمونه آنان در سه نگاره دیگر، که همچنـان بـه شـکل نقش گلدان مانده اند، قابل مشاهده میباشد.
نگاره های مجال ی قاجـار حـالـت روایی داشته و داستانهای آن ها از مذهب، سنت و باورهای مردم این دیار سرچشمه میگیرند و مشمول حکایاتی از قرآن مجید، شاهنامه، نظامی، عطار و جامی، میباشند و در آنان ترکیبی مردمی از طریق نقاشی بعد از ظهر فتحعلیشاه و ناصر الدین پادشاه مسجد طالقانی مشهد قاجار به چشم مسجد طالقانی مشهد می خورد.