رنگ قرمزرنگ آرم شهید شدن و آدرس مسجد توفیق مشهد خون است.
رنگ سبز بعنوان علامت طهارت و قداست بکار گرفته گردیده بعنوان نمونه موفق سربندها، پیشانی بندها و عمامه بزرگان به رنگ سبز کشیده گردیدهاست .
رنگ نیلی نیز در بعضی اثر ها برای قدیسان مصرف شده که نشانه متانت و متانت معنوی آنهاست.
رنگ سیاه بیشتر در خرقه زنان نماد داده گردیده که علامت سوگوار بودن وی در ماتم عزیزان از دست رفته است.
رنگ سپید که نشانه رزرو مسجد توفیق مشهد عصمت میباشد برای نماد دادن پوشش یاران و نزدیکان امامان و پیامبران مصرف شده همینطور رنگ تن ذوالجناح (اسب امام حسین(ع)) و درخشان (اسبی که نبی بر مرکب وی به معراج رفت) نیز سپید تعیین شدهاست.
با استیناف و نظارت انجام شده بر روی اشکال بناهای آرامگاه های جمهوری اسلامی ایران، از دید کالبدی به دو سیرتکامل اصلی مجموعه بندی میشوند:
۱. بنای آرامگاهی چهار گوش گنبددار ۲. بنای آرامگاهی برجی صورت مساله اساسی خیس در حیث نخستین به فضای هشت ضلعی گنبد دار پیش میآید که ولی نوعی بسیار متداول میباشد.
در نظارت گروه دوم به گونه شماره مسجد توفیق مشهد های کارکردی به دو سیرتکامل مهم تیم بندی میشوند:
گروه در آغاز، آرامگاه های جمهوری اسلامی ایران که کلیه وابسته به اولاد و احفاد ائمه اطهار (ع) می باشند که در آنان، سنگ قبر متوفی در میانه فضای تحت گنبدخانه قرار گرفته میباشد و به واسطه وجود بارگاه از فضای دور و بر غیروابسته گردیده اند.
مجموعه دوم، آرامگاه های کشورایران که وابسته به علمای اسلام بوده که در آن ها، سنگ قبر متوفی در هسته اساسی فضای حرم و در فضایی غیر از هسته مرکزی گنبدخانه قرار گرفته اند؛ کهاین دور و اطراف نیز عمدتاً، یکیاز مسجد طالقانی مشهد صفه ها میباشد.
رنگ قرمزرنگ آرم شهید شدن و آدرس مسجد توفیق مشهد خون است.
رنگ سبز بعنوان علامت طهارت و قداست بکار گرفته گردیده بعنوان نمونه موفق سربندها، پیشانی بندها و عمامه بزرگان به رنگ سبز کشیده گردیدهاست .
رنگ نیلی نیز در بعضی اثر ها برای قدیسان مصرف شده که نشانه متانت و متانت معنوی آنهاست.
رنگ سیاه بیشتر در خرقه زنان نماد داده گردیده که علامت سوگوار بودن وی در ماتم عزیزان از دست رفته است.
رنگ سپید که نشانه رزرو مسجد توفیق مشهد عصمت میباشد برای نماد دادن پوشش یاران و نزدیکان امامان و پیامبران مصرف شده همینطور رنگ تن ذوالجناح (اسب امام حسین(ع)) و درخشان (اسبی که نبی بر مرکب وی به معراج رفت) نیز سپید تعیین شدهاست.
با استیناف و نظارت انجام شده بر روی اشکال بناهای آرامگاه های جمهوری اسلامی ایران، از دید کالبدی به دو سیرتکامل اصلی مجموعه بندی میشوند:
۱. بنای آرامگاهی چهار گوش گنبددار ۲. بنای آرامگاهی برجی صورت مساله اساسی خیس در حیث نخستین به فضای هشت ضلعی گنبد دار پیش میآید که ولی نوعی بسیار متداول میباشد.
در نظارت گروه دوم به گونه شماره مسجد توفیق مشهد های کارکردی به دو سیرتکامل مهم تیم بندی میشوند:
گروه در آغاز، آرامگاه های جمهوری اسلامی ایران که کلیه وابسته به اولاد و احفاد ائمه اطهار (ع) می باشند که در آنان، سنگ قبر متوفی در میانه فضای تحت گنبدخانه قرار گرفته میباشد و به واسطه وجود بارگاه از فضای دور و بر غیروابسته گردیده اند.
مجموعه دوم، آرامگاه های کشورایران که وابسته به علمای اسلام بوده که در آن ها، سنگ قبر متوفی در هسته اساسی فضای حرم و در فضایی غیر از هسته مرکزی گنبدخانه قرار گرفته اند؛ کهاین دور و اطراف نیز عمدتاً، یکیاز مسجد طالقانی مشهد صفه ها میباشد.